check
סמינר מחלקתי: כשמחשבים הם הבוס. ד"ר ליאור זלמנסון | המחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה

סמינר מחלקתי: כשמחשבים הם הבוס. ד"ר ליאור זלמנסון

תאריך: 
ב', 23/11/202012:30-14:00
ליאור

 

״כשמחשבים הם הבוס״ 

אנחנו שמחים להזמין אותכןם לפגישה השלישית של סמינר המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית. הפעם אנו מארחים את ד״ר ליאור זלמנסון מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, אשר ירצה על: 

״כשמחשבים הם הבוס – ניהול אלגוריתמי של עובדים בפלטפורמות מקוונות״  

הסמינר יתקיים ביום שני, ה23.11.20, בין השעות 12:30-14:00, בזום. 

קישור לזום - https://tinyurl.com/huji-socio3

 

כולםן מוזמנים ומוזמנות

 

 

תקציר ההרצאה:

״ניהול אלגוריתמי הוא שם כולל למגוון של פרקטיקות ניהוליות, שבעבר יושמו על ידי ההנהלה הזוטרה בארגון וכיום מבוצעות הלכה למעשה על ידי אלגוריתמי מחשב המופעלים ישירות על עובדי התפעול האנושיים. חברות ענק כמו 'אובר' ו-Wolt מזוהות עם ניהול מסוג זה, ועושות זאת כדי לבקר ולשלוט על מספר גדול של עובדים המועסקים מרחוק. בסמינר זה אסקור עבודת מחקר שביצענו בשנים האחרונות על חברת 'אובר' בניסיון להבין את החידושים הניהוליים שמביא איתו הניהול האלגוריתמי, וכן את ההשפעה הישירה של ניהול מסוג זה על העובד וסביבת עבודתו. המחקר מראה שניהול אלגוריתמי מתאפשר על ידי איסוף רחב של מידע על כל אספקט של חיי העבודה, יישום מנגנונים המדרגים את העובדים, תחזוק אמצעי שליטה ובקרה המוניים על הנעשה, וכן יכולת קבלת החלטות אוטומטית על בסיסם. מאפיינים אלו מהווים בחלקם מנגנוני שוק המשמשים להסדרה והתאמה ובחלקם מנגנונים המוכרים לנו משיטות ניהול מסורתיות היררכיות המשמשים לביצוע פיקוח ושליטה. ההתנגשות בין "השוק" לבין "הארגון ההיררכי" מייצרת אצל העובד מתח בין תחושת החופש שלו להיותו מפוקח בכל רגע, בין העבודה הקבועה שאלגוריתמים אלו מספקים לאי הוודאות הנובעת מחוסר השקיפות שלהם, וכן בין העצמאות שדורשת העבודה לבין הבדידות שהאלגוריתם מייצר על ידי ביטול הפונקציות החברתיות המסורתיות במקום העבודה״. 

 

קצת על זלמנסון: 

ד"ר ליאור זלמנסון הוא מרצה בכיר בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב. הוא עוסק בתחום הטכנולוגיה ומערכות מידע, ומחקריו עוסקים במעורבות ובמחויבות של משתמשים בסביבות דיגיטליות, במודלים עסקיים של אתרי תוכן, ובתופעות כלכליות התנהגותיות באינטרנט, כגון כלכלת השיתוף ומיקור ההמונים.
מחקריו זכו למענקים ופרסים מקרן פולברייט, קרן גרמניה ישראל, קרן מוזילה, פרס דן דוד ועוד, והתפרסמו בכתבי עת כגון Academy of Management Journal, Management Information Systems Quarterly ו-MIT Sloan Review. מחקריו זכו לתהודה בתקשורת הבינלאומית: Times, Fast Company, The Standard, Wired UK, The Observer ובעיתונות הישראלית. בנוסף, היה חבר מערכת במגזין "אלכסון" לתרבות ומדע ולקטור בקרן החדשה לקולנוע, בקרן רבינוביץ ובקופרו, וכן ייעץ לעשרות מיזמים ואירועים בתחומי הטכנולוגיה והניו-מדיה בארץ ובעולם.