check
סמינר מחלקתי מארח את פרופ׳ ערן פישר: ״אלגוריתמים וסובייקטיביות: לקראת תיאוריה של מדיה כמכשירי ידע על העצמי״.  | המחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה

סמינר מחלקתי מארח את פרופ׳ ערן פישר: ״אלגוריתמים וסובייקטיביות: לקראת תיאוריה של מדיה כמכשירי ידע על העצמי״. 

תאריך: 
ב', 12/04/202112:30-14:00

הפגישה הבאה של הסמינר של המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית, תתקיים ביום שני, ה12.4, בשעה 12:30 בזום. 

בפגישה יתארח פרופ׳ ערן פישר, מהמחלקה לסוציולוגיה, מדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה, שידבר על ״אלגוריתמים וסובייקטיביות: לקראת תיאוריה של מדיה כמכשירי ידע על העצמי״. 

 

קישור לזום - https://tinyurl.com/huji-socio12

 

כולםן מוזמנות ומוזמנים 

 

תקציר ההרצאה: 

חלקים גדלים והולכים מחיינו מתנהלים כיום על גבי פלטפורמות דיגיטליות, ובאמצעות אלגוריתמים, אשר מתרגמים נתוני-משתמשים לכדי ידע עליהם – מאפייניהם, טעמיהם, והעדפותיהם. ידע זה מיושם בזמן-אמת בפעולתן של הפלטפורמות ומשנה את האופן בו משתמשים חווים את העולם החברתי. דוגמאות לכך אפשר למצוא בפרסונליזציה של סרטים בנטפליקס, סרטוני וידאו ביו-טיוב, ניווט בווייז, וכן מוזיקה, ספרים, דייטים, דיאטות, אימוני ספורט, וכיוצא באלו. היומיומיות והקשר המיידי והאישי של רובנו עם אלגוריתמים – במיוחד באמצעות הטלפון הנייד – ש"מכירים" אותנו ומתווכים עבורינו את התרבות, מעלה שאלות באשר למהות העצמי אותו הם מפענחים. אני מבקש להבין מערכות אלגוריתמיות כפרפורמטיביות, כלומר כשותפות לבנייה של האובייקט אותו הן מנטרות ומנתחות. וככל שהן מבקשות להכיר אותנו – וככל שאנו הולכים ומכירים את עצמנו באמצעותן – אני מבקש להבין באיזה אופן הן משנות את ההמשגה של הסובייקט. אציג את הטענה שאלגוריתמים המנתחים נתוני עתק מציעים דרך חדשה לדעת את העצמי, וכי לתפיסה חדשה זאת העצמי יש השלכות חברתיות ופוליטיות.
 

ערן פישר הוא חבר סגל בכיר במחלקה לסוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה. הוא חוקר את הזיקה בין טכנולוגיה וחברה, תוך התמקדות במדיה דיגיטליים, עבודה וקפיטליזם, כלכלה פוליטית של האינטרנט, ואלגוריתמים ונתוני עתק. ספריו כוללים אתMedia and New Capitalism in the Digital Age (Palgrave, 2010), ואת הספרים הערוכיםInternet and Emotions  (Roultedge 2014, עם טובה בנסקי), ו- Reconsidering Value and Labour in the Digital Age (Palgrave 2015, עם קריסטיאן פוקס). ספרו Algorithms and Subjectivity: The Subversion of Critical Knowledge עומד לראות אור בהוצאת Routlegde  בקרוב.